معرفی و شرح وظایف
معرفی و شرح وظایف واحد کامپیوتر این دانشکده از سال 1379 با 3 دستگاه رایانه توسط یک نفر پرسنل شروع به فعالیت و ارائه خدمات به اعضاء هیئت علمی و دانشجویان دانشکده نموده است . در آغاز خدمات ارائه شده به دانشجویان و اساتید محترم در برگزاری کلاسهای درسی ایشان خلاصه می شد ولی هم اکنون این دانشكده از طريق فبیرنوری ضمن برخورداري از اينترنت پرسرعت موفق گرديده تمامي اتاقهاي مديران گروه ، بخشهاي درماني ، كتابخانه ، آموزش و . . . . را به اينترنت متصل نمايد.در ضمن اسكن، تهيه اسلايد، راهنمايي و همكاري در استفاده از بانکهای اطلاعاتی پروکئوست و مدلاین و غیره براي يافتن مقاله به دانشجويان از ديگر خدمات اين واحد مي باشد.
- تهيه و به روز نگاه داشتن ،شناسنامه تجهيزات رايانه اي ، تجهيزات شبكه و تجهيزات مركز تلفن و شناسنامه نرم افزارهاي موجود ،به منظور ساماندهي اطلاعات تجهيزات موجوددر واحدها
-آماده سازی رایانه ها(نصب ویندوز، درایورها، نرم افزارهای عمومی، پرینتر،...)
-نگهداری رایانه ها (بروز رسانی ویندوز ها، آنتی ویروس ها و...)
-بررسی و بکارگیری روشها و راهکارهای مقابله با نفوذ و آلودگی های ویروسی
-ارائه سرویس به دانشجویان و پاسخگویی به سوالات
-پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری از کلاسهای آموزشی مجهز به دیتا پروژکتور
- ارسال گزارش فعاليت هاي انجام شده ( سخت افزار ،نرم افزار ،شبكه) در قالب فرم هاي تدوين شده و دستورالعمل هاي مديريت به مديريت فناوري اطلاعات
- انجام مراحل كارشناسي فني خريد و تاييد فاكتورهاي خريد طبق ليست تجهيزات مجاز كه در قبلا
-حضور مستمر در جلسات مدیریت فناوری اطلاعات و سایر جلسات مورد نظر مدیریت
- اعلام نيازهاي آموزشي به مديريت و ارتقا سطح علمي و عملي با گرفتن آموزشهاي لازم و...
-بررسی و بکارگیری روشها و راهکارهای مقابله با نفوذ و آلودگی های ویروسی
- بازديد از سايتهاي خبري ICT جهت به روز نگهداشتن اطلاعات فني و اطلاع از تكنولوژيهاي جديد جهاني
نظارت بر روند خريد تجهيزات رايانه اي
- دريافت يا تكميل فرم درخواست خريد تجهيزات رايانه اي
- بررسي كارشناسي علت نياز خريد تجهيزات رايانه اي و تاييد ، يا عدم تاييد نياز
- تاييد فاكتورها از نظر فني و مطابقت با ليست تجهيزات و بررسي قيمت و اعلام نظر احتمالي در زمينه قيمت ها
كنترل فني تجهيزات خريداري شده از نظر تطبيق با فاكتور هاي تاييد شده ،به صورت زير :
- بررسي فني قطعات و گارانتي هاي ارائه شده و مطابقت با ليست تهيه شده وفاكتور تاييد شده - الصاق برچسب ليست قطعات داخلي رايانه ها همراه با مشخصات فني و تاريخ شروع و خاتمه گارانتي قطعات بصورت مشخص برروي رايانه هاي خريداري شده ( بهتر است توسط شركت فروشنده انجام گيرد )
فرآيند تعميرات :
- نصب سيستم عامل هاونرم افزارهاي جانبي ،آنتي ويروس و... بر روي رايانه هاي موجود در واحد - تشخيص عيوب سخت افزاري سيستم ها و رفع عيب تجهيزات در حد آموزش هاي داده شده - نظارت بر فرآيند ارسال تجهيزاتي كه نياز به تعمير دارند ( مانند : چاپگر ) به شركت هاي خصوصي وكنترل كيفيت تعمير تجهيزات - نظارت بر فعاليت شركت هاي پيمانكار طرف قرارداد از طريق چك ليست هاي نظارتي
- نگهداري صحيح از كليه تجهيزات شبكه اعم از Active و Passive بر اساس استاندارد هاي فن آوري اطلاعات و ارتباطات
-پشتیبانی و نگهداری شبکه wireless
-رمزگذاری و مخفی کردن وایرلس های دانشکده
-کابل کشی و شبکه کردن سیستم ها درصورت نیاز
- راه اندازی سرویسهای شبکه برای کاربران (اینترنت، به اشتراک گذاری فایلها ،پست الکترونیک، ...)
- تهيه مستندات جامع شبكه بر اساس استاندارد مديريت فناوري اطلاعات و ارتباطات
-آگاهي كامل از كاربرد و نحوه عملكرد تجهيزات Active
- آگاهي كامل از نحوه ارتباط مركز تا ساختمان مركزي و دسترسي به شبكه اينترانت و اينترنت
- آگاهي كامل از نحوه عيب يابي دروني شبكه و برخورد با مشكلات احتمالي
- حفظ ، نگهداري ، پشتيباني و عيب يابي شبكه
- مطلع نمودن مديريت فناوري اطلاعات و ارتباطات از هرگونه تغيير ، تحول و نيازها
- عيب يابي و رفع مشكل شبكها ي كليه سيستمهاي كامپيوتري موجود در مركز مربوطه( IP وكارت شبكه و... )
-نصب و راه اندازی نرم افزارهای تخصصی – مانند آموزش، مالی و... و آموزش اولیه اجرای نرم افزار
-پشتیبانی نرم افزاری از دستگاه RVG تصویربرداری داخل دهانی بخش اندودانتیکس
-نصب نرم افزارهای مورد نیاز دانشجویان
- پيگيري و ارائه راهكارهاي مناسب جهت رفع مشكلات نرم افزاري و بهبود سيستم
- هماهنگي با حراست و مديريت فناوري اطلاعات در خصوص عقد قراردادهاي پشتيباني نرم افزارها
- آشنايي فني با نرم افزار ها و سخت افزارهاي مربوطه ( مانند حضور وغياب و دستگاه تايمكس ... )
- نظارت و پيگيري روند تهيه فايل پشتيبان ( Backup data ) از نرم افزار ها بصورت دوره اي و آرشيو آنها
- تاييد اتمام كار پروژه ها و يا فاكتور هاي نرم افزاري
- مطلع بودن از هر گونه تغيير و تحول نرم افزاري
- آشنايي با استاندارد هاي تهيه وب سايت
- به روز نگه داشتن مطالب وب سايت ( اخبار و اطلاعيه و ... )
- نظارت مستقيم بر روي وب سايت واحد خود ،انتقال مشكلات وپيگيري آنها
- پیگیری آماده سازی زیرساخت HIS جهت راه اندازی نرم افزار HIS و اعلام نیازهای سخت افزاری و زیر ساختی HIS به مدیریت واحد
-نظارت و پیگیری روند تهیه فایل پشتیبان (Backup data ) از نرم افزار ها بصورت دوره ای و آرشیو آن ها
- اعلام گزارش خرابی و نقص به کمیته HIS و پی گیری رفع آن از طریق مسئول مربوطه
- نظارت بر تهيه گزارش هاي HIS
-تهیه پشتیبان روزانه از دیتا بانکهای HIS.
-آموزش موردی به پرسنل در بخشها و واحدها
-ارتباط بین دانشکده و تیم نرم افزاری و واحد پشتیبانی شرکت ارائه دهنده HIS در مورد خواسته ها و نیازهای مجموعه.
-آگاهي كامل از تنظيمات نرم افزار اتوماسيون اداري
-آشنايي كاربردي با سيستم اتوماسيون اداري جهت آموزش نرم افزار و رفع اشكال به كاربران شاغل در آن واحد
- اطلاع رساني از وضعيت سيستم اتومسيون اداري و كاربران ( فعال - تغيير سمت و ....) در آن مركز
- آشنايي با نحوه ساختن VPN و Dial-up و استفاده از امكانات اينترنت
- شناسايي error هاي سيستم جهت اتصال به اينترنت
- راهنمايي كاربران واحدها جهت گرفتن اکانت اینترنت و پر کردن فرم درخواست و تایید آن
-راهنمايي هیات علمی جهت گرفتن ایمیل آکادمیک و پر کردن فرم درخواست و تایید آن
- شناخت وآشنايي با ميزان پهناي باند
|