معرفی و شرح وظایف

معرفی و شرح وظایف

واحد کامپیوتر این دانشکده از سال 1379 با 3 دستگاه رایانه توسط یک نفر پرسنل شروع به فعالیت و ارائه خدمات به اعضاء هیئت علمی و دانشجویان دانشکده نموده است . در آغاز خدمات ارائه شده به دانشجویان و اساتید محترم در برگزاری کلاسهای درسی ایشان خلاصه می شد ولی هم اکنون این دانشكده از طريق فبیرنوری ضمن برخورداري از اينترنت پرسرعت موفق گرديده تمامي اتاقهاي مديران گروه ، بخشهاي درماني ، كتابخانه ، آموزش و . . . . را به اينترنت متصل نمايد.در ضمن اسكن، تهيه اسلايد، راهنمايي و همكاري در استفاده از بانکهای اطلاعاتی پروکئوست و مدلاین و غیره براي يافتن مقاله به دانشجويان از ديگر خدمات اين واحد مي باشد.

وظايف عمومي

 - تهيه و به روز نگاه داشتن ،شناسنامه تجهيزات رايانه اي ، تجهيزات شبكه و تجهيزات مركز تلفن و شناسنامه نرم افزارهاي موجود ،به منظور ساماندهي اطلاعات تجهيزات موجوددر واحدها

-آماده سازی  رایانه ها(نصب ویندوز، درایورها، نرم افزارهای عمومی، پرینتر،...)

-نگهداری رایانه ها (بروز رسانی ویندوز ها، آنتی ویروس ها و...)

-بررسی و بکارگیری روشها و راهکارهای مقابله با نفوذ و آلودگی های ویروسی

-ارائه سرویس به دانشجویان و پاسخگویی به سوالات

-پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری از کلاسهای آموزشی مجهز به دیتا پروژکتور

- ارسال گزارش فعاليت هاي انجام شده ( سخت افزار ،نرم افزار ،شبكه)   در قالب فرم هاي تدوين شده و دستورالعمل هاي مديريت به مديريت فناوري اطلاعات

- انجام مراحل كارشناسي فني خريد و تاييد فاكتورهاي خريد طبق ليست تجهيزات مجاز كه در قبلا

-حضور مستمر در جلسات مدیریت فناوری اطلاعات و سایر جلسات مورد نظر مدیریت

- اعلام نيازهاي آموزشي به مديريت و ارتقا سطح علمي و عملي با گرفتن آموزشهاي لازم و...

-بررسی و بکارگیری روشها و راهکارهای مقابله با نفوذ و آلودگی های ویروسی

- بازديد از سايتهاي خبري   ICT  جهت به روز نگهداشتن اطلاعات فني و اطلاع از تكنولوژيهاي جديد جهاني

 

   

وظايف در حوزه سخت افزار  

      نظارت بر روند خريد تجهيزات رايانه اي 

 - دريافت يا تكميل فرم درخواست خريد تجهيزات رايانه اي

 - بررسي كارشناسي علت نياز خريد تجهيزات رايانه اي و تاييد ، يا عدم تاييد نياز

-  تاييد فاكتورها از نظر فني و مطابقت با ليست تجهيزات و بررسي قيمت و اعلام نظر احتمالي در زمينه قيمت ها

 

   كنترل فني تجهيزات خريداري شده از نظر تطبيق با فاكتور هاي تاييد شده ،به صورت زير :

 

-  بررسي فني قطعات و گارانتي هاي ارائه شده و مطابقت با ليست تهيه شده وفاكتور تاييد شده

- الصاق برچسب ليست قطعات داخلي رايانه ها همراه با مشخصات فني و تاريخ شروع و خاتمه گارانتي قطعات بصورت مشخص برروي رايانه هاي خريداري شده ( بهتر است توسط شركت فروشنده انجام گيرد )

      

   فرآيند تعميرات :

 

  - نصب سيستم عامل هاونرم افزارهاي جانبي ،آنتي ويروس و... بر روي رايانه هاي موجود در واحد

  - تشخيص عيوب سخت افزاري سيستم ها و رفع عيب تجهيزات در حد آموزش هاي داده شده

  - نظارت بر فرآيند ارسال تجهيزاتي كه نياز به تعمير دارند ( مانند : چاپگر ) به شركت هاي خصوصي وكنترل كيفيت تعمير تجهيزات

- نظارت بر فعاليت شركت هاي پيمانكار طرف قرارداد از طريق چك ليست هاي نظارتي

 

 

وظايف در حوزه شبكه   

 

 - نگهداري صحيح از كليه تجهيزات شبكه اعم از Active و Passive   بر اساس استاندارد هاي فن آوري اطلاعات و ارتباطات

 -پشتیبانی و نگهداری شبکه wireless 

-رمزگذاری و مخفی کردن وایرلس های دانشکده

-کابل کشی و شبکه کردن سیستم ها  درصورت نیاز

- راه اندازی سرویسهای شبکه برای کاربران (اینترنت، به اشتراک گذاری فایلها ،پست الکترونیک، ...)

 - تهيه مستندات جامع شبكه بر اساس استاندارد مديريت فناوري اطلاعات و ارتباطات    

-آگاهي كامل از كاربرد و نحوه عملكرد تجهيزات Active

- آگاهي كامل از نحوه ارتباط مركز تا ساختمان مركزي و دسترسي به شبكه اينترانت و اينترنت

- آگاهي كامل از نحوه عيب يابي دروني شبكه و برخورد با مشكلات احتمالي

 - حفظ ، نگهداري ، پشتيباني و عيب يابي شبكه

- مطلع نمودن مديريت فناوري اطلاعات و ارتباطات از هرگونه تغيير ، تحول و نيازها

- عيب يابي و رفع مشكل شبكه‌ا ي كليه سيستمهاي كامپيوتري موجود در مركز مربوطه( IP وكارت شبكه و... )

 

 

وظايف در حوزه نرم افزار  

  -نصب و راه اندازی نرم افزارهای تخصصی – مانند آموزش، مالی و... و آموزش اولیه اجرای نرم افزار

-پشتیبانی نرم افزاری از دستگاه RVG تصویربرداری داخل دهانی بخش اندودانتیکس

-نصب نرم افزارهای مورد نیاز دانشجویان

- پيگيري و ارائه راهكارهاي مناسب جهت رفع مشكلات نرم افزاري و بهبود سيستم

- هماهنگي با حراست و  مديريت فناوري اطلاعات در خصوص عقد قراردادهاي پشتيباني نرم افزارها

 

- آشنايي فني با نرم افزار ها و سخت افزارهاي مربوطه ( مانند حضور وغياب و دستگاه تايمكس ... )

 

- نظارت و پيگيري روند تهيه فايل پشتيبان ( Backup data ) از نرم افزار ها بصورت دوره اي و آرشيو آنها

 

- تاييد اتمام كار پروژه ها و يا فاكتور هاي نرم افزاري         

 

- مطلع بودن از هر گونه تغيير و تحول نرم افزاري

 

 

وظايف در حوزه وب سايت  

 

 - آشنايي با استاندارد هاي تهيه وب سايت

 - به روز نگه داشتن مطالب وب سايت ( اخبار و اطلاعيه و ... )

 - نظارت مستقيم بر روي وب سايت واحد خود ،انتقال مشكلات وپيگيري آنها

 

وظايف در حوزه  HIS  

 

- پیگیری آماده سازی زیرساخت HIS جهت راه اندازی نرم افزار HIS و اعلام نیازهای سخت افزاری و زیر ساختی HIS به مدیریت واحد

-نظارت و پیگیری روند تهیه فایل پشتیبان (Backup data ) از نرم افزار ها بصورت دوره ای و آرشیو آن ها

- اعلام گزارش خرابی و نقص به کمیته HIS و پی گیری رفع آن از طریق مسئول مربوطه

- نظارت بر تهيه گزارش هاي HIS

-تهیه پشتیبان روزانه از دیتا بانکهای HIS.

-آموزش موردی به پرسنل در بخشها و واحدها

-ارتباط بین دانشکده و تیم نرم افزاری و واحد پشتیبانی شرکت ارائه دهنده HIS در مورد خواسته ها و نیازهای مجموعه.

وظايف در حوزه  اتوماسيون اداري  

 

-آگاهي كامل از تنظيمات نرم افزار اتوماسيون اداري
- نصب نرم افزار های مورد نیاز برای کار با اتوماسیون اداری

-آشنايي كاربردي با سيستم اتوماسيون اداري جهت آموزش نرم افزار و رفع اشكال به كاربران شاغل در آن واحد

- اطلاع رساني از وضعيت سيستم اتومسيون اداري و كاربران ( فعال - تغيير سمت و ....)  در آن مركز

 

وظايف در حوزه  اينترنت  

 

- آشنايي با نحوه ساختن VPN و Dial-up و استفاده از امكانات اينترنت

- شناسايي error  هاي سيستم جهت اتصال به اينترنت

- راهنمايي كاربران واحدها جهت گرفتن اکانت اینترنت و پر کردن فرم درخواست و تایید آن

-راهنمايي هیات علمی   جهت گرفتن ایمیل آکادمیک  و پر کردن فرم درخواست و تایید آن  

- شناخت وآشنايي با ميزان پهناي باند

 


واحد فناوری اطلاعات

محتوای مرتبط