متن استاتیک شماره 20 موجود نیست

معرفی و شرح وظایف

واحد کامپیوتر این دانشکده از سال 1379 با 3 دستگاه رایانه توسط یک نفر پرسنل شروع به فعالیت و ارائه خدمات به اعضاء هیئت علمی و دانشجویان دانشکده نموده است . در آغاز خدمات ارائه شده به دانشجویان و اساتید محترم در برگزاری کلاسهای درسی ایشان خلاصه می شد ولی هم اکنون این دانشکده از طریق فبیرنوری ضمن برخورداری از اینترنت پرسرعت موفق گردیده تمامی اتاقهای مدیران گروه ، بخشهای درمانی ، کتابخانه ، آموزش و . . . . را به اینترنت متصل نماید.در ضمن اسکن، تهیه اسلاید، راهنمایی و همکاری در استفاده از بانکهای اطلاعاتی پروکئوست و مدلاین و غیره برای یافتن مقاله به دانشجویان از دیگر خدمات این واحد می باشد.

 

وظایف عمومی

 - تهیه و به روز نگاه داشتن ،شناسنامه تجهیزات رایانه ای ، تجهیزات شبکه و تجهیزات مرکز تلفن و شناسنامه نرم افزارهای موجود ،به منظور ساماندهی اطلاعات تجهیزات موجوددر واحدها

 

-آماده سازی  رایانه ها(نصب ویندوز، درایورها، نرم افزارهای عمومی، پرینتر،...)

 

-نگهداری رایانه ها (بروز رسانی ویندوز ها، آنتی ویروس ها و...)

 

-بررسی و بکارگیری روشها و راهکارهای مقابله با نفوذ و آلودگی های ویروسی

 

-ارائه سرویس به دانشجویان و پاسخگویی به سوالات

 

-پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری از کلاسهای آموزشی مجهز به دیتا پروژکتور

 

 

- ارسال گزارش فعالیت های انجام شده ( سخت افزار ،نرم افزار ،شبکه)   در قالب فرم های تدوین شده و دستورالعمل های مدیریت به مدیریت فناوری اطلاعات

 

 

- انجام مراحل کارشناسی فنی خرید و تایید فاکتورهای خرید طبق لیست تجهیزات مجاز که در قبلا

 

 

-حضور مستمر در جلسات مدیریت فناوری اطلاعات و سایر جلسات مورد نظر مدیریت

 

- اعلام نیازهای آموزشی به مدیریت و ارتقا سطح علمی و عملی با گرفتن آموزشهای لازم و...

 

-بررسی و بکارگیری روشها و راهکارهای مقابله با نفوذ و آلودگی های ویروسی

 

- بازدید از سایتهای خبری   ICT  جهت به روز نگهداشتن اطلاعات فنی و اطلاع از تکنولوژیهای جدید جهانی

 

   

وظایف در حوزه سخت افزار  

      نظارت بر روند خرید تجهیزات رایانه ای 

 

 - دریافت یا تکمیل فرم درخواست خرید تجهیزات رایانه ای

 

 - بررسی کارشناسی علت نیاز خرید تجهیزات رایانه ای و تایید ، یا عدم تایید نیاز

 

-  تایید فاکتورها از نظر فنی و مطابقت با لیست تجهیزات و بررسی قیمت و اعلام نظر احتمالی در زمینه قیمت ها

 

 

 

   کنترل فنی تجهیزات خریداری شده از نظر تطبیق با فاکتور های تایید شده ،به صورت زیر :

 

 

 

-  بررسی فنی قطعات و گارانتی های ارائه شده و مطابقت با لیست تهیه شده وفاکتور تایید شده

- الصاق برچسب لیست قطعات داخلی رایانه ها همراه با مشخصات فنی و تاریخ شروع و خاتمه گارانتی قطعات بصورت مشخص برروی رایانه های خریداری شده ( بهتر است توسط شرکت فروشنده انجام گیرد )

 

      

 

 

   فرآیند تعمیرات :

 

 

  - نصب سیستم عامل هاونرم افزارهای جانبی ،آنتی ویروس و... بر روی رایانه های موجود در واحد

  - تشخیص عیوب سخت افزاری سیستم ها و رفع عیب تجهیزات در حد آموزش های داده شده

  - نظارت بر فرآیند ارسال تجهیزاتی که نیاز به تعمیر دارند ( مانند : چاپگر ) به شرکت های خصوصی وکنترل کیفیت تعمیر تجهیزات

- نظارت بر فعالیت شرکت های پیمانکار طرف قرارداد از طریق چک لیست های نظارتی

 

 

وظایف در حوزه شبکه   

 

 - نگهداری صحیح از کلیه تجهیزات شبکه اعم از Active و Passive   بر اساس استاندارد های فن آوری اطلاعات و ارتباطات

 

 -پشتیبانی و نگهداری شبکه wireless 

 

-رمزگذاری و مخفی کردن وایرلس های دانشکده

 

-کابل کشی و شبکه کردن سیستم ها  درصورت نیاز

 

- راه اندازی سرویسهای شبکه برای کاربران (اینترنت، به اشتراک گذاری فایلها ،پست الکترونیک، ...)

 

 - تهیه مستندات جامع شبکه بر اساس استاندارد مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات    

 

-آگاهی کامل از کاربرد و نحوه عملکرد تجهیزات Active

 

 

- آگاهی کامل از نحوه ارتباط مرکز تا ساختمان مرکزی و دسترسی به شبکه اینترانت و اینترنت

 

 

- آگاهی کامل از نحوه عیب یابی درونی شبکه و برخورد با مشکلات احتمالی

 

 

 - حفظ ، نگهداری ، پشتیبانی و عیب یابی شبکه

 

 

- مطلع نمودن مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات از هرگونه تغییر ، تحول و نیازها

 

 

- عیب یابی و رفع مشکل شبکه‌ا ی کلیه سیستمهای کامپیوتری موجود در مرکز مربوطه( IP وکارت شبکه و... )

 

 

وظایف در حوزه نرم افزار  

  -نصب و راه اندازی نرم افزارهای تخصصی – مانند آموزش، مالی و... و آموزش اولیه اجرای نرم افزار

 

-پشتیبانی نرم افزاری از دستگاه RVG تصویربرداری داخل دهانی بخش اندودانتیکس

 

-نصب نرم افزارهای مورد نیاز دانشجویان

 

- پیگیری و ارائه راهکارهای مناسب جهت رفع مشکلات نرم افزاری و بهبود سیستم

 

 

- هماهنگی با حراست و  مدیریت فناوری اطلاعات در خصوص عقد قراردادهای پشتیبانی نرم افزارها

 

 

 

 

- آشنایی فنی با نرم افزار ها و سخت افزارهای مربوطه ( مانند حضور وغیاب و دستگاه تایمکس ... )

 

 

 

 

- نظارت و پیگیری روند تهیه فایل پشتیبان ( Backup data ) از نرم افزار ها بصورت دوره ای و آرشیو آنها

 

 

 

- تایید اتمام کار پروژه ها و یا فاکتور های نرم افزاری         

 

 

 

- مطلع بودن از هر گونه تغییر و تحول نرم افزاری

 

 

وظایف در حوزه وب سایت  

 

 - آشنایی با استاندارد های تهیه وب سایت

 

 

 - به روز نگه داشتن مطالب وب سایت ( اخبار و اطلاعیه و ... )

 

 

 - نظارت مستقیم بر روی وب سایت واحد خود ،انتقال مشکلات وپیگیری آنها

 

وظایف در حوزه  HIS  

 

- پیگیری آماده سازی زیرساخت HIS جهت راه اندازی نرم افزار HIS و اعلام نیازهای سخت افزاری و زیر ساختی HIS به مدیریت واحد

 

-نظارت و پیگیری روند تهیه فایل پشتیبان (Backup data ) از نرم افزار ها بصورت دوره ای و آرشیو آن ها

 

- اعلام گزارش خرابی و نقص به کمیته HIS و پی گیری رفع آن از طریق مسئول مربوطه

 

- نظارت بر تهیه گزارش های HIS

 

-تهیه پشتیبان روزانه از دیتا بانکهای HIS.

 

-آموزش موردی به پرسنل در بخشها و واحدها

 

-ارتباط بین دانشکده و تیم نرم افزاری و واحد پشتیبانی شرکت ارائه دهنده HIS در مورد خواسته ها و نیازهای مجموعه.

وظایف در حوزه  اتوماسیون اداری  

 

-آگاهی کامل از تنظیمات نرم افزار اتوماسیون اداری
- نصب نرم افزار های مورد نیاز برای کار با اتوماسیون اداری

 

-آشنایی کاربردی با سیستم اتوماسیون اداری جهت آموزش نرم افزار و رفع اشکال به کاربران شاغل در آن واحد

 

- اطلاع رسانی از وضعیت سیستم اتومسیون اداری و کاربران ( فعال - تغییر سمت و ....)  در آن مرکز

 

وظایف در حوزه  اینترنت  

 

 

- آشنایی با نحوه ساختن VPN و Dial-up و استفاده از امکانات اینترنت

 

- شناسایی error  های سیستم جهت اتصال به اینترنت

 

 

- راهنمایی کاربران واحدها جهت گرفتن اکانت اینترنت و پر کردن فرم درخواست و تایید آن

 

-راهنمایی هیات علمی   جهت گرفتن ایمیل آکادمیک  و پر کردن فرم درخواست و تایید آن  

 

- شناخت وآشنایی با میزان پهنای باند

 

تنظیمات قالب